Kehidupan

Assalamualaikum..

Saya bersyukur kepada Allah kerana Allah S.W.T memberi saya hidup didunia ini.Kita hidup didunia hanyalah sementara.Apabila kita susah,senang,sakit,sihat kita hendaklah ingatkan Allah.Didunia ini, apabila kita bertemu,kita akan berpisah.

Seperti juga saya di Tahfiz Bersepadu Ad Dhia'.Apabila saya pulang ,saya rindukan suasana,ustazah dan kawan kawan.Di sana banyak mengajar saya bagaimana susahnya hidup kita tanpa ibu & bapa.Apabila saya pulang ke sana, saya selalu menangis kerana melihat kawan kawan saya di facebook,yang selalu letak gambar emo dan macam - macam.Sedangkan emo itu ialah gambar yang direka oleh orang kafir untuk menyesatkan orang Islam.

Sebab itulah,saya berputus asa dan tidak mahu pergi ke sekolah.Tetapi dengan kata - kata semangat yang diberi oleh kawan saya,(Kak Fatima) saya rasa ada semangat untuk pergi ke sekolah.Apabila dia (Kak Fatima) dalam kesusahan, saya menasihatkan dia.Itulah ciri - ciri kawan yang sangat baik.

No comments: