Syukur kepada Allah

           Yesterday , saya datang sekolah dengan berpakaian baju kurung berwarna pinkk .. masa semua murid tahun 6 , kena gi baca yasin .. saya ngan tasya pun gi turun dekat bilik J - QAF .. lepas siap practice , kitaorang pun naik kereta ustazahh .. sebelum tuh, ustazah gi tempah nasii .. YUMMY ..

             Destinasi kitaorang mahu menuju ke SK Hamzah 1 .. Lepas ustazah parking kereta , kami pun masuk dan daftarr .. saya dapat no 10 untuk undian .. :) .. yang last sekali ( I LIKE IT ) then , kami berpecahh .. ustazah hazlynda dengan wakil hafazan .. then, masuk la ke musalla .. masa tu, tak nervous lagi .. Lepas tunggu seorang demi seorang ,, akhirnya tiba-lah giliran saya .. ehemm .. Disebabkan terlalu gementar masa tuh , dia tak panggil nama agi .. saya dah sampai ke depan :D ..

             Saya pun pilih laaa antara sampul 1, 2, 3 .. Mata  terpandang ke sampul yang ke 3 .. :D .. dia pun suruh baca al fatihah .. Ni cara dia cakap .. "Baca surah Al-Fatihah dari awal hingga akhir" .. ala ala nak serupa laaa cara dia cakap .. Saya baca dengan berhati - hati .. Kan tengah nervous , jadi takut tersilap .. Then, surah Al - Fajr , boleh baca sikit saja sebab tak sempat nak hafal .. surah Al - Buruj , sikit saja dan surah At - Takwiir pun sikit jugak ..

             Surah yang takboleh diteruskan sebab tak ingat, saya senyapp saja .. Dia pun suruh sambung dan teruskan surah Ad - Dhuha .. Tak silap saya , sambung dan teruskan ayat la .. Yang ni, memang lancar .. Surah terakhir , surah Al - Qadr .. lancar jugakk .. Alhamdulillah !! :)

              Dah selesai, gi makan nasi  .. Semua kawan kawan dah siap makan, gi masuk dalam dewann .. Ada nasyid ,, terhibur 50 % je .. sebab saya hanya mahu tahu wakil yang dihantar tuh menang atau kalah .. Saya ngan Tasya duduk bergaloopp .. Duk ambik gambar laaa .. :D .. I like it ..

              Masa untuk mengumumkan pemenang tiba .. Johan bagi tilawah al quran L dan P : dimenangi oleh wakil SKH 2 .. Johan bagi Hafazan P : dimenangi oleh wakil SKH 2 .. Yang L, tak dapat johann .. takpe takpe ..  Johan bagi bercerita P : Adik Nurul Natasya Bt. Mohd Zaki .. dan johan bagi bercerita L : dimenangi oleh SKH 2 jugakk .. Alhamdulillahhh .. tak sia sia tunggu lamaa .. dah la boring ..

              Selesai sudah majlis , kitaorang naik kereta ustazah untuk balik .. ustazah said " Ni habiskanlah kuih nih " .. erkk tasya jual mahal " Ustazah takpe laa  menang dengan kejayaan dah " .. ustazah cakap "Bertahun tahun dekat SKH 2, kali ni la yang paling hebat sekali " ... :D .. alhamdulillahh .. Sampai kat sekolah, semua bersurai .. balik ke rumah masing masing .. Tasya yang ada bola jaring , dia tak hadir sebab terlalu mengantuk .. hahaha ..

                 Kami akan lakukan yang terbaik untuk peringkat yang seterusnyaa .. hafazan ialah hobi saya dan saya akan usahakan sebaik baik yang mungkin .. untuk menaikkan nama sekolah kesayangan, SKH 2... terima kasih kepada ustazah dan ibu bapa saya yang mendorong sayaaa .. dan jugakk terima kasih kepada kawan kawan , family , dan semua yang menyokong .. Thanks :) lOvE h@n@

No comments: